Roadtrip deel 1 mei 2021 in coronatijd

Kerkrade

5 Mei 2021

Apeldoorn

Paleistuin ‘ t Loo

5 Mei 2021, bevrijdingsdag in coronatijd.  Geen bevrijdingsfestivals of iets dergelijks. We zouden naar Zuid- Duitsland op vakantie maar door de maatregelen moeten we in Nederland blijven.

Onze roadtrip door Nederland heb ik al gepland en alle accomodaties geboekt.

We vertrekken naar Apeldoorn. Paleis ‘ t Loo. Het Paleis is dicht  maar we kunnen wandelen door het paleispark Kroondomein het Loo. We wandelen er ongeveer een uur. Het “ oude Loo” een doolhof en in de verte paleis ‘t Loo wat wordt gerenoveerd, dus in de steigers staat.

20210505_113814

Paleis ‘t oude Loo

THORN

Daarna rijden we door naar Limburg. We bezoeken het dorpje Thorn, wat bekend staat om zijn witte huisjes. We wandelen door het dorpje en gaan voor t eerst na de lockdown met z’n viertjes op t terras zitten!!

20210505_152423 20210505_144638

KERKRADE

Hierna rijden we door naar ons hotel in Kerkrade. We komen aan bij hotel Erenstein en checken in. We hebben een kamer in een bijgebouw. Vlakbij ( 2 minuten lopen) is kasteel Erenstein waar we meteen even een kijkje gaan nemen.

IMG-20210505-WA0023

Vervolgens wandelen we een heuvel op tussen wilde koeien door naar het centrum om een patatje op een plein te gaan eten. De terrassen zijn al dicht namelijk. Het is al 18 uur geweest.

Als we ‘s avonds weer op onze kamer zijn willen we toch nog even bij het kasteel kijken. Daarna gaan we nog even badderen in onze hotelkamer.

We hebben een leuk uitzicht op de binnentuin vanaf ons balkonnetje.

20210505_213533

We hebben een superleuke eerste dag gehad!