Roadtrip deel 3

Edam

Zaanse schans

7 mei 2021

Hoek van Holland fort 1881

We zijn op tijd wakker. Het heeft vannacht geonweerd en hard geregend. Karst en Ruben maken een lekker ontbijtje met tosti’s en gebakken eitjes.

Na het ontbijt pakken we onze spullen in en wandelen nog even naar het strand. Hierna gaan we uitchecken en willen we nog fort 1881 bezoeken.

We wandelen hier rond, maar is dicht. We lopen eromheen en stappen weer in de auto.

20210507_102948

Zaanse Schans.

Nu naar de “ Zaanse Schans" in Zaandam. Leuke toeristische trekpleister waar nu in coronatijd alleen Nederlanders zijn. We maken leuke foto’s en wandelen er rond. We eten er een croissantje maar de eenden willen het wel uit onze handen pakken. Al wandelend eten we snel ons croissantje op.

20210507_130403

20210507_121208

We maken leuke typisch Hollandse kiekjes en we kopen in een winkeltje een klompen sleutelhanger voor Nicky Ruben en mij.

20210507_121405

Na de Zaanse Schans rijden we in iets meer dan een uurtje naar Volendam.

VOLENDAM

We rijden over de dijk. Lastig een parkeerplek te vinden. Weer terug over de dijk en toch een parkeerplaats gevonden . In de auto even gebeld om te reserveren voor een foto in klederdracht. Bij foto Boer. 15.30 kunnen we terecht. Mooi de tijd om daarvoor over de dijk te wandelen, winkeltjes te bekijken en een drankje te doen op een terras.

Daarna nemen Nicky en Ruben nog een lekker wafel met Nutella en spekjes en fudge.

Snel de wafel opeten en naar de fotowinkel.

Superleuk! Erg gelachen! En het resultaat mag er wezen!

20210507_161505

Na een half uurtje mogen we de foto en usb stick met digitale foto’s ophalen. Daarna lopen we weer naar de auto naar naar onze accommodatie te rijden in Edam.

EDAM

Familiehotel / pension Harmonie. Leuke mooie grote kamer met boven 2 slaapkamers en een badkamer met bad.

De eigenaar is ook eigenaar van de kroeg naast onze accommodatie. Leuke gezellig terras aan het grachtje waar we voor 18 uur nog net even een drankje kunnen doen.

Daarna wandelen we naar een pizzeria in de buurt en halen pizza’s om op onze kamer op te eten.

Na het eten gaan we allemaal even lekker badderen en wandelen daarna nog even door Edam.

20210507_174001

Inmiddels 21 uur terug. Chillen op de bank en even t.v. kijken.

Was weer een topdag vandaag!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl